Krok správným směrem
Krok správným směrem
Již při vzniku společnosti Naturalis se její zakladatelé zamýšleli nad otázkou filantropie, jak pomoci ostatním a jak zařídit, aby jejich práce pomáhala vytvářet (s trochou nadsázky) „lepší místo na zemi“. Pomoc v širším slova smyslu je v produktech Naturalis zakořeněna již v jejich základech. Díky používání BIO surovin, šetrnému zpracování výrobků, nepoužívání geneticky modifikovaných složek a spravedlivé ohodnocování farmářů, Naturalis položil základní kámen k udržitelnosti zemědělství jako takového.
Druhým krokem bylo podporovat ostatní lidi v okolí firmy a hledat příležitosti, jak jim lze pomoci. Díky tomu jsme navázali spolupráci s řadou osobností napříč různými obory. Ti od nás dostávali produkty zdarma, bezplatné poradenství v oblasti zdravého životního stylu, stravu atp. To nám však stále přišlo málo. Chtěli jsme něco víc. Něco, kde budeme moci pomáhat více lidem a to finančně, nefinančně a hlavně dlouhodobě - nejlépe každý den.
Spolupráce s chráněnou dílnou
Proto jsme se rozhodli začít spolupracovat s chráněnou dílnou, která se stará o desítky lidí s různými typy postižení. Tělesnými, mentálními, těžšími i lehčími. Nápad by již byl, ale jak ho zrealizovat? Jak jim pomoci, zabavit je a zároveň jim poskytnout pocit, že se podílejí na chodu firmy? Snad jen tím, že pro nás budou pracovat. Vytipujeme lehčí typ práce (např. etiketování, skládání krabiček atp.), který bude klienta chráněné dílny bavit, vysvětlíme mu, proč je tento úkol tak důležitý a názorně předvedeme, jak se daná činnost má vykonávat.
A za to všechno jsme klienty chráněné dílny chtěli spravedlivě finančně ohodnocovat. Úplně stejně jako kteréhokoli jiného pracovníka na stejné pozici. Nechtěli jsme rozlišovat, zda danou činnost dělá maturant, učeň či klient chráněné dílny. Nechtěli jsme rozlišovat, zda se práce vykoná za 8 nebo 9 vteřin. Jsme si totiž vědomi toho, že každý klient má jiný typ postižení a je schopný dělat v jiném tempu a za jiných podmínek. Pro nás je však důležitý pocit klienta z odvedené práce a též (samozřejmě) výsledek, který je v případě klientů chráněné dílny srovnatelný s klasickými zaměstnanci. Tento typ spolupráce je tzv. win-win. My dostaneme kvalitně odvedenou práci a klient chráněné dílny dostane plnou finanční taxu a hlavně smysl své práce. Produkty, na kterých se podílel, totiž ve svých kuchyních používají tisíce zákazníků.
Férové finanční ohodnocování, úsměv na tváři klienta chráněné dílny po dobře odvedené práci a vděk, že mohou vykonávat smysluplnou a zábavnou činnost je pro nás to nejdůležitější. Po této cestě za „přátelštější svět“ jdeme velice rádi. Těší nás, když můžeme někomu pomoci a zároveň nás hřeje u srdce, že existují organizace jako Progrespo, které vykonávají takto bohulibé činnosti a bez kterých bychom nemohli plnit naše vize.