Jsme sourozenecká firma. Od toho se odvíjí celá její filosofie. Naturalis vnímáme jako mladšího sourozence, sestru, kterou jsme si vždycky přáli. Stáli jsme po jejím boku od prvních krůčků. Byli jsme tu, když se učila mluvit. Naplňuje nás štěstím, když roste a dobře prospívá. Naturalis dnes už není dítětem, vyspěla v mladou slečnu.
Ráda se hezky obléká, vyjadřuje tím úctu k okolí a sobě samé. Laciné pozlátko u ní, ale nehledejte. Její styl odráží lásku k přírodě a upřímnou duši. Co na ní nejvíce oceňujeme je směr, kterým se vydala, směr, který míří k budoucnosti, směr, který má smysl. Směr, který pomáhá ostatním. Lidem, zvířatům i planetě. Velkým i malým. To nám dává smysl a jsme hrdí na to, že nemyslí jen na sebe, ale pomáhá i ostatním. Neboť to je smysl bytí.
Jak to celé začalo
Jednoho krásného letního dne se s rodinou procházím po prosluněné louce. Široko daleko není nic jiného než tráva a klid. Prostě ráj na zemi. Všichni jsme si sedli pod nejvyšší strom, který nám dělal přesně takový stín, který jsme potřebovali. Sluneční paprsky přes rozkvetlé větve stromu dopadaly na náš piknikový košík, který jsme právě rozevřeli.
Seznámení se superpotravinami
„Tak a mám pro vás menší překvapení“. Zvolala sestřička. Dnes, moji milí, v piknikovým košíku nenajdete olivy, sýry, těstoviny, chléb, víno ani roštěnou. Ne ne. Dnes jsem si pro vás připravila něco jiného. Něco, zdravějšího. Tajemný piknikový košík obsahoval šťávu z mladého ječmene, RAW dorty, tyčinky z chia semínek, pokrm z Maqui Berry a kustovnici čínskou jako desert. První moment jsem do košíku koukal jako lemur na sníh, ale zanedlouho mi vše začalo dávat smysl. Ihned druhý den jsem šel do obchodu se zdravou výživou a nakoupil zelené potraviny a superpotraviny pro sebe i celou rodinu. V tu chvíli jsem trávil večery hledáním podrobnějších informací o různých odrůdách produktů, způsobu pěstování, sklízení a kvalitě. Nicméně po prvním nadšení přišlo obrovské zklamání.
Jdeme do toho? Nejdeme do toho?
Proč zrovna Naturalis
Tužka, papír a stovky různých názvů
Nápad vytvořit vlastní značku vysoce kvalitních a přitom cenově přijatelných produktů byl na světě. Nyní jsem měl možnost zužitkovat citát jednoho našeho profesora z vysoké školy. „Teorie je důležitá, ale praxe je důležitější“. Jak tedy pojmenovat produkt, aby bylo všem hned jasné, že jde o kvalitní a přírodní superpotraviny. Název, který je snadno zapamatovatelný, snadno se čte, snadno se píše a dokáže jej vyslovit Čech, Němec, Francouz i Američan. Vymýšlení trvalo celé týdny. Popsali jsme stohy papírů, vyloučili stovky různých slov i slovních spojení. A pořád nic.
Budeme mít vůbec nějaký název?
V českém jazyce, v anglickém, ani v italském. Nic, nic a zase nic. Nápadů stovky, ale žádný TEN pravý. Co teď? Naše produkty snad nebudou mít jméno. Nebo že bychom je pojmenovali po mně - Superpotraviny Martin? „Tak na to zapomeň.“ Křikla na mě sestřička. „A víš, jaký slovník jsme ještě nezkoušeli? Latinský!“ Napadlo mě u šálku mladého ječmene. „No vidíš. Latinský. To je góóól. Latina je přeci matka všech jazyků a my trumberové na ni zapomněli. Jak se latinsky řekne kvalitní?“ „Qualitativus„ odvětila sestřička. „Tak to nic. A čistý?“ „Candis.“ „Tak to taky ne.“ „A co přírodní?“. „Naturalis“. „Jak? Zopakuj to, prosím? Vykřikl jsem.“ „Naturalis.“ „Heureká! Tak Barunko, rád bych Ti jako první představil název našich zelených potravin a superpotravin. NATURALIS“
Logo aneb jak vznikalo a co znamená
Logo je jenom logo. Slýchával jsem. Jenže logo není jen logo. Logo má mít význam. Myšlenku. Logo má vyjadřovat identitu firmu. Logo má odrážet firemní kulturu. Logo je výstavní loď každé společnosti (nebo by alespoň být mělo) a proto jsme si na něm dali záležet.
Tvorba loga nebyla o nic méně složitá ani dlouhá, jako tvorba názvu!
Logo stejně jako název by mělo odrážet produkty samotné. Mělo by evokovat něco přírodního, svěžího, čistého, neposkvrněného… Ale jak? Z čeho se má skládat? Jakou barvu má mít? Opět jsme potřebovali poradit. A opět jsme se nechali inspirovat přírodou. Vydali jsme se tedy do lesa, který máme od domu co by kamenem dohodil a začali jsem pozorovat. Trávu, stromy, houby, mechy, borůvkovníky… Prostě vše, co příroda přináší. Měli jsme stovky nápadů, jak by logo mohlo vypadat, udělali jsme neméně fotek a nakreslili desítky prvních nákresů loga. A to současné opravdu patřilo mezi ty, které jsme tam tenkrát načrtli. Ikdyž první nákresy vypadaly malinko jinak. Ale to můžete vidět sami :-) Nyní logo Naturalis, skládající se z řady jednotlivých malých lístečků, zdobí nejen naše produkty, ale i dresy sportovních týmů (neboť naše logo mají na dresech, mimo jiné, MTB cyklisti či jiní talentovaní sportovci).
Ing. Martin Sedláček - zakladatel Naturalisu
Náš tým
Naše vize
Naturalis vznikl z čistých úmyslů. Tedy z vlastní potřeby Martina upevnit své zdraví a zbavit se zdravotních neduhů. Hnacím motorem tedy byla kvalita produktů a pomoci sobě a zároveň (později) i ostatním s celoživotním vysněným cílem - být zdráv. S tímto pocitem Martin každý den vstával a každý den usínal. Chtěl najít produkty, které by ho nadobro zbavily antihistaminik, antibiotik, paralenů, kortikoidů a ostatních farmak, které dostával od doktorů. Věřil, že existuje i jiná cesta, než cesta potlačování symptomů chemickými látkami, které pro tělo nejsou přirozené a mnohdy i škodlivé. Věřil, že existuje „něco“, co dokáže vyléčit příznak a tím se nadobro zbavit svých obtíží. A to „něco“ jsou superpotraviny, zdravá strava a přírodní kosmetika.
Ve chvíli, kdy Martin našel to, co hledal, rozhodl se své poznatky poskytnout i ostatním. Cestou se totiž setkal s celou řadou smutných příběhů zoufalých lidí, kteří měli stejnou cestu jako on, ale mnohdy na tom po zdravotní stránce byli ještě podstatně hůře. Nepřišlo mu fér si nově nabyté poznatky nechat pro sebe. Začal tak psát svůj blog o zdraví a později za zvýhodněné ceny zprostředkovávat produkty, které by celé řadě lidí mohly pomoci. Postupem času se z drobného dobrovolného poradenství stal Naturalis. A stejným směrem budeme vést Naturalis i nadále. Směrem vzájemné pomoci. Směrem vzájemného porozumění. Směrem bezplatných konzultací zdravotního stavu. Směrem pomoci co největšímu počtu lidí. Směrem uzdravení všech, kteří si to přejí. Naše utopická a nadnesená představa je žít život bez nemocí, bez civilizačních chorob a prožít ho tak, abychom byli maximálně naplněni.